Royal KPN N.V.

• ISIN: NL0000009082
  • Land: Netherlands

Nachricht vom 30.09.2019 | 07:30

Royal KPN N.V. Press Release: KPN to withdraw the intended appointment of Mrs. Dominique Leroy as CEO of KPN

Royal KPN N.V.

30-Sep-2019 / 07:30 CET/CEST

Royal KPN N.V. ("KPN") regrets to announce that Mrs. Dominique Leroy is no longer a candidate in the process to become the Chief Executive Officer and Chairman of the Board of Management of KPN.

The duration of the procedures which concern Mrs. Leroy by the authorities in Belgium is unclear and unpredictable. The Supervisory Board of KPN considers these uncertainties around timing not in the interest of KPN and its stakeholders. For this reason, the Supervisory Board has taken the decision to withdraw the intended appointment of Mrs. Leroy in the position of CEO of KPN.

Chairman of KPN's Supervisory Board Mr. Duco Sickinghe: "This was a difficult decision for the Supervisory Board given the track record of Mrs. Dominique Leroy as a very accomplished executive. However, the uncertainty around timing results in a situation, which the Supervisory Board considers not in the interest of KPN. We wish her all the best."

As a consequence, the Extraordinary General Meeting of Shareholders - scheduled for Monday 28 October 2019 - will not take place.

As announced on 5 September 2019, Mr. Joost Farwerck will temporarily assume the position of Chairman of the Board of Management and Executive Committee.

The Supervisory Board is fully focused on the situation and expects to be able to make a further announcement at short notice.

For more information:
KPN Royal Dutch Telecom
Wilhelminakade 123
3072 AP Rotterdam
Tel: +31 (0)70 4460986
E-mail: ir@kpn.com

Dissemination of a CORPORATE NEWS, transmitted by EQS Group.
The issuer is solely responsible for the content of this announcement.

End of Announcement - EQS News Service

Anleihe im Fokus

Deutsche Rohstoff
"Anleihe - Jetzt zeichnen!"

- Emissionsvolumen: bis zu 100 Mio. EUR
- Zeichnungsfrist: 11.11. bis 04.12.2019
- ISIN: DE000A2YN3Q8 / WKN: A2YN3Q
- Börsenesegment: Börse Frankfurt, Open Market (Quotation Board)
- Stückelung / Emissionspreis: 1.000 EUR/ 100%
- Zinssatz (Kupon): 5,25 %
- Laufzeit: 5 Jahre
- Fälligkeit: 5 Jahre / 6.12.2024 (vorbehaltliche vorzeitige Rückzahlung gemäß Anleihebedingungen)
- Zinszahlung: Angebot an Inhaber der 5,625 % Schuldverschreibung 2016/2021 (WKN A2AA05, ISIN DE000A2AA055) diese in die neue Anleihe zu tauschen
- Umtauschfrist: 11.11.2019 – 29.11.2019 (18.00 Uhr)

Expedeon AG mit attraktiver Produktpipeline

Durch die konsequente Fortsetzung der „Grow, Buy & Build“-Strategie hat die im Bereich der Entwicklung und Vermarktung von DNA-Technologien, Proteomik- und Antikörper-Konjugations-Anwendungen tätige Expedeon AG das Umsatzniveau angehoben und auf operativer Ergebnisebene zugleich den Break-Even nachhaltig überschritten. Für die kommenden Perioden ist der Ausbau der Umsatzerlöse mit den bestehenden Produkten geplant. Darüber hinaus verfügt die Expedeon AG über eine attraktive Produktpipeline mit hohem Umsatzpotenzial. Unser Kursziel liegt bei 3,20 € je Aktie. Das Rating lautet KAUFEN.

EQS Group AG

Conference Call zu den Neunmonatszahlen 2019